fredag 11 september 2009

Taktik

Mamma har börjat den hårda barnvagnskolan. Jag ligger inte mer än nödvändigt i min barnvagn. Helst bara den tiden jag skall ta mig en tupplur. Nu har mamma tagit i med hårdhandskarna igen och jag har introducerats i hennes skola.

Hon kör taktik:
Lägger mig i vagnen lite innan jag skall ta min lur.
Talar om för mig att jag skall varva ner och filosofera.
Låter suffletten vara nedfälld så att jag kan titta på omgivningen.
Säger nej och hyssar så fort jag visar en liten tendens till den berömda fiolsträngen.

Triumfer:
Två gånger av två har hon lyckats. Jag har legat i vagnen och filosoferat till Storvretas centrum och jag har faktiskt somnat på vägen hem (se inlägg nedan).

Känsla:
Mamma känner sig duktig.
Ryggen känner sig normal (slipper bärsele).
Armarna känner sig utvilade (slipper dra en tom barnvagn).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar