söndag 19 september 2010

Jag gör som alla andra barn

Jag gör inte som mina föräldrar säger till mig i alla situationer. Att få mig att sitta i min tripp trapp stol är en utmaning varje dag! Jag hinner ställa mig upp minst tre fyra gånger under en måltid....

Fast idag fick jag många pluspoäng. Emilia hade sitt stora skåp öppet och jag fick låna en bok om katten Gustav. Efter ett tag sa mamma att vi skulle gå till mitt rum, till min snuttefilt och jag skulle få en flaska välling. Hon la till att jag kunde ta med boken, för att slippa en "fight". Men jag överraskade alla genom att gå fram till skåpet, öppna det genom att skjuta ena dörren åt sidan, lägga tillbaka boken på samma ställe, skjuta igen dörren, ropade hejdå till Emilia samtidigt som jag vinkade glatt. Efter det gick jag direkt till mitt rum och hämtade snuttefilten.

Alla turer vid matbordet och "att sitta ner", glömdes bort och jag fick en gloria runt huvudet! Den lär väl försvinna imorgon vid middagen. Men det gäller att suga på karamellen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar