måndag 27 september 2010

Trycka!

Jag fick i lördags åka buss för första gången och det var en upplevelse. Kanske inte för mig men mamma. Efter fem minuters bussfärd började jag ställa krav. Jag stirrade på avstigningsknappen och sa högt "trycka". Det gjorde jag flera gånger under hela bussresan ända fram till Vaksalagatan.

Dessutom ville jag inte sitta snällt på min plats. Mamma var vänlig nog att ställa mig ner, så att jag kunde titta ut genom fönstret. Men det dög inte för mig som har myror i brallan. Jag försökte att krypa förbi mammas ben men hon stängde vägen för mig. Skam den som ger sig, jag kastade då ut min napp i mittgången och mamma var tvungen att flytta på sig och jag kunde rinna ut en snabbis. Jag lyckades två gånger..

Vi tog Upptåget hem, som tar endast sju minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar